Nieuws | persbericht 40 jaar dorpsfeesten

Dorpsfeesten 2.0 Nieuw en toch vertrouwd

In 2017 viert Stichting Dorpsfeesten Aarle-Rixtel haar 40 jarig bestaan. Met een jarenlange traditie gestart op het Onze Lieve Vrouwe Plein en later in de tent naast De Dreef zijn de Dorpfeesten een niet meer weg te denken jaarlijks terugkerend feest voor en door de inwoners van Aarle-Rixtel. De zeskamp, het cultureel gebeuren, de quiz, het jeugdprogramma en natuurlijk de jaarmarkt op Hemelvaartsdag zijn vaste en vertrouwde succesvolle ingrediŽnten van de Dorpsfeesten.

Het 40 jarig jubileum vraagt om extra aandacht maar tevens om met een frisse blik naar de toekomst te kijken. We willen ook de komende 40 jaar een gezellig, aantrekkelijk, betaalbaar en fantastisch evenement organiseren en alle inwoners van Aarle-Rixtel aan ons binden.

Reden voor het bestuur en comitť van Stichting Dorpsfeesten Aarle-Rixtel om met vertrouwde elementen en een nieuwe opzet De Dorpsfeesten toekomstproof te maken. We hebben de laatste jaren te maken gekregen met strengere regelgeving vanuit de overheid (denk aan verhoging alcoholleeftijd, sluitingstijden, veiligheid etc) en bijbehorende teruglopende omzet. Vanwege hogere exploitatiekosten en de wens om laagdrempelig te blijven, menen we de opzet van Dorpsfeesten te moeten veranderen.

Toekomstproof betekent voor ons: Dorpsfeesten 2.0 Nieuw en toch vertrouwd. Vertrouwde elementen houden we en we maken ruimte voor nieuwe onderdelen. Dit alles in een nieuwe maar toch vertrouwde omgeving.

Wat betekent dit concreet?
De jaarmarkt blijft zoals die is. Een succesvol concept dat zorgt voor de broodnodige inkomsten.
Dit alles op onze nieuwe locatie: in MFC de Dreef. Een locatie die ons voordelen biedt met meer mogelijkheden op gebied van activiteiten, licht en geluid en horeca.
Er is dit jaar meer ruimte voor de quiz in het programma. Het wordt voor teams die alleen met de quiz willen meedoen nog aantrekkelijker.
De zeskamp voor de jeugd verplaatsen we naar vrijdagmiddag en de zeskamp voor volwassenen gaat naar zaterdagmiddag.
Het cultureel gebeuren op zaterdagavond kan moderner (denk aan projectie, engelstalig, out of the box, uitdagen ploegen, eenmalige innovatieprijs) en er is meer plaats voor decors omdat afmetingen van het podium ruimer worden
Op zondag zorgen we in het jubileumjaar voor een andere invulling: ís middags een familiefestival voor jong en oud en aansluitend een grandioze feestavond ter afsluiting.

Wij hopen samen met de deelnemers en inwoners van Aarle-Rixtel deze 40e editie en alle jaren hierna Dorpsfeesten 2.0 tot een grandioos succes te maken.

Copyright © 2006 - 2018 Stichting Dorpsfeesten Aarle-Rixtel. All rights reserved. Website & Webhosting | gesponsord door The WebStudio | Inloggen